New York, New York.


Min pappa har bokat biljetter åt (sig själv), mig och hans flickvän. Vi ska åka till New York, Manhattan. Jag tänker köpa jättemycket kläder, skor, väskor, smycken, underkläder, smink, hudvård, hårvård och jag tänker göra manikyr, pedikyr, vaxning, ansiktsbehandling för 1/3 av det svenska priset.

Hakar:

1. Vi ska inte bo på Manhattan, vi ska bo i New Jersey. Förvisso 10 min med t-bana ifrån Manhattan, men fortfarande (!) inte på Manhattan. Pappas bror, som bor i USA, kom med sina trailerparkfasoner och insisterade på att vi skulle bo på ett hotell utanför Ön (nej, Linn, inte Tynningö) för att spara pengar. Det är mycket billigare, absolut, men det är inte jag som betalar så det skiter jag i. Det finns tydligen swimmingpool i källarn och frukost ingår. Valross som jag är, kommer jag inte doppa min feta stortånagel i den nerpissade bassängen och bör inte heller uppmuntras till att inta en amerikansk frukost. Comprends?!

2. Jag har inte skaffat jobb.
Inget jobb = inga pengar.
Inga pengar = inga saker.
Däremot!
Pappa = pengar.
Dock!
Pappa = Snål. Måste ändå skaffa jobb.

Återkommer, stay tuned.
Parisa
image5
Där kommer jag inte att bo.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0