Det var en gång...

Jag sjunger en godnattvisa för Adam (!) och när falsetten brister tröttnar han och skriker "Kuckeliku! Det är morgon nu!" för att få mig att hålla käften. Nu sitter vi och kollar på Samurai Jack och min lillebror kan replikerna. Han har tydligen sett det här avsnittet flera gånger tidigare, så många gånger att han kommer ihåg. Jag tycker inte att det behöver vara någonting dåligt. Det är många som säger att TV förslöar sinnet eftersom det är så passivt att bara sitta och glo.

Ungens ordförråd är i höjd med en sexåring, fick vi höra på BVC och han är tre år. Är det någonting dåligt? Jag tror att han har lärt sig mycket från TV-program. När jag var liten plockade jag upp engelska från olika program, t.ex. Han har stor fantasi och berättar sagor för mig hela tiden.

"Det var en gång en kille som ramlade, men det gör inget för han har Jesus i hjärtat."

...

Det här är nog klippt från the greatest saga of all time, Bibeln. Jag fick en broschyr igår av en äldre kvinna som såg helt normal ut, broschyren handlade om råd för att skapa en harmonisk familj. Hon tittade på min lillebror och på mig. "Du är inte gift eller?", sa hon som för att säga att min unge är en oäkting. Jag orkade inte prata med henne och det sa jag men hon tryckte den jävla broschyren i handen på mig. Där stod det bl.a. att en fru ska göra det hennes man ber henne om och stödja alla hans beslut och underkasta sin egen vilja, för att inte förstöra harmonin i familjen. Det stod även att: "i bibeln står det även att man ska visa sina barn att man älskar dem genom att ge dem tuktan".

Det var det sjukaste! Hon menar alltså att när man slår sina barn, visar man att man älskar dem. Sjuka fan. Jag trodde att det var någon sekt á la Knutby, men nej, det stod "Vakttornet", vilket är svenska Jehovas vittnen. Jehovas vittnen är ett av de mest växande trossamfunden i hela världen. Läskigt. När vi var i NY fick jag flera gånger flygblad som promotade Scientologikyrkor och dem är fan värre. Världen kommer gå under, ja, men det är religiös fanatism som kommer att vara orsaken.

Parisa - jag har börjat använda träskor, imorrn ska jag köpa en minigris och en EPA-traktor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0