Jag har mött min värsta mardröm

I filmer hotar dem alltid med att "I'm your worst nightmare" och då ska man bli jätterädd och ha respekt för den här personen. Nu har jag träffat min värsta mardröm.

Jag läser franska på steg 5 och det är bara fyra personer i vår grupp, men idag kom en tjej som har gått i Franska Skolan och läst upp till steg 7. Hon ska alltså börja i vår grupp. Det jobbiga är att hon ber om fler uppgifter hela tiden och föreslår att vi ska läsa romaner och lyssna på fransk radio. Nu finns det säkert någon därute som tänker "Åh, vad det är underbart med någon som har stora ambitioner och vet vad hon vill!". Blondinbella har en blogg.

Om jag hade läst steg 7 och fick veta att min nya skola endast hade steg 5 så skulle jag inte läsa den kursen. Man förstör för dem andra eleverna och blir understimulerad. Sök in till medborgarskolan och läs på kvällar istället. Tönt.

Parisa - börjar på filmkunskap istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0