Nästa gång!

Jag är en hemsk, hemsk människa.

Jag fyllde 18 nyligen och har känt av de flesta fördelarna. Sedan finns det även jobbigare saker, som att ställa sig i bostadskö och betala för det, behöva betala vuxentaxa osv.

Häromdagen, när jag var på väg ut från Ringen, kom någon fram emot mig med en pärm på armen och ett tryck på tröjan.




Jag förstår direkt vem det är  och innan något har sagts säger jag:

"Jag är 17!"

Jag får en förstående blick, en nick och jag skäms. Jag är inte alls 17, jag är 18. Jag har tänkt flera gånger när jag varit 17 att, när jag blir 18 ska jag skänka pengar till de här viktiga organisationerna, klart man gör det, vad är det för svin som inte bryr sig. Jag är ett svin! Ett svin som handlar per automatik, dessutom.

Parisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0