Blondinbella! Jag behöver dina råd!

Det är otroligt vad människor gör olika val och att vi medvetet gör val som inte alltid är det bästa utav alternativen. När ryskan Elena Isinyadayada tog emot en olympisk guldmedalj efter att ha satt - ännu - ett världsrekord i stavhopp och i tårar såg sitt hemlands flagga hissas, satt jag i soffan och försökte slicka bort lingonsylt från min pyjamas.

Tror ni att jag städade och tvättade idag? Om ni gjorde det så har ni alldeles för höga tankar om mig, jag är smickrad men för ärlig för att ljuga. Jag vaknade efter tolv, åt "frukost", satt vid datorn och kollade på OS, samlade ihop smutskläder i mitt rum och sen åkte jag in till stan. Jag ligger efter med min plan, kan man säga. Jag vill inte gå så långt som att säga att jag är självdestruktiv eftersom det vore en ganska grov överdrift, jag drar inte linor t.ex., men jag gör fel val och prioriterar fel. Det har alltid varit ett problem i skolarbetet, att jag måste sitta kvällen innan varje gång med uppsatser, redovisningar och vad det kan vara.

Inför varje skolstart tänker jag att, "nu, i år ska jag sitta en halvtimme om dagen för att slippa den där äckliga pressen". Imorgon påbörjar jag mitt 12,13:e skolår och jag har inte lyckats leva upp till mina egna krav en enda gång.

Jag kunde ju försöka anstränga mig en sista gång när jag kom hem. Jag tappade upp ett bad med 1 m skum istället och kom inte ut ifrån badrummet förrän tre timmar senare och då var det ju dags för Sex and the City. Det kan man ju inte missa. Eller?

Parisa - Nu, nu ska jag plugga varje dag! ...no way José!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0