Det finns stora och det finns väldigt korkade problem

Diskhon är full med disk från gårdagen och jag sitter och kollar på "Diet doctors" där dem gör vetenskap av att titta på folks tungor. Varje gång hissen låter utanför ytterdörren stelnar jag till, sitter helt stilla i 10 sek.

Så fort hissljudet har förflyttat sig uppåt eller om en granne tryckt in nyckeln i sin dörr kan jag slappna av. Så sitter jag med mitt tidsfördriv i ytterligare fem minuter tills jag hör det där välbekanta ljudet och stelnar till. Efteråt känner jag mig riktigt korkad, efter varje gång.

När jag stelnar till, vad är då planen? Ska jag hoppa upp, kuta in i köket och slänga all disk ut från balkongen alternativt dra av bordsduken och täcka över diskhon med den, för då kanske min fader inte märker att jag legat på soffan de senaste tre timmarna trots att jag lovade att jag skulle ta hand om det?

Man kanke skulle tro att jag var smart nog att efter första perioden av hjärtstillestånd skulle inse att, vafan jag fixar det på fem minuter men nej. Jag utsätter mig för samma obehag om och om igen. Nu är jag väldigt självanalytisk- och kritisk här och uppför mig som om det sitter en liten mini-Parisa i mitt huvud och drar i alla trådar med sitt fantastiskt äckliga skratt och tvingar mig att göra dumma saker. Det är för att jag har kollat på Diet Doctors och hört en kvinna berätta om hur hon gick upp 13 kilo på en månad.

Så. Vi kan  konstatera att det finns värre saker man kan utsätta sig för. Jag skiter i disken.

Parisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0