Jag är en kännare

Finns det någon mer pompös sport än tennis? Jag skulle kunna tänka mig att hästdressyr och hästpolo också är uppe i den ligan.

Igår spelade Federer mot Blake och han var uppenbart sämre än vanligt. Jag tror att man spelar vidare på vinster, att själva vinsten får en att spela bättre. Så hans förlust mot Nadal måste ha gjort honom dålig. Han är ju inte dålig men han är inte lika överlägsen som förr.

Han höll på att förlora iaf och skrek och höll på, som han aldrig brukar göra. Det roligaste på hela matchen var när en liten kines gick omkring på läktaren mellan bollarna och Federer blev förbannad. Han pausade matchen och sa åt gubben att dra. Hela publiken buade och Federer såg skitsur ut medan Blake inte såg ut att bry sig (han vann, förresten).
Tänk om något liknande skulle hända under fotbollen, jaa det är en lagsport yadayada men vid en straff, att någon rör sig på läktaren (står dem någonsin stilla?) och någon fotbollshöjdare blir skitsur och skäller ut den här personen som blir utbuad av tiotusentals människor. Om man började servera öl på tennisläktaren skulle man kanske bli lite slappare, vilket skulle vara mycket roligare. Men tänk! Tänk om du var den där personen som blev utskälld av en världskändis på en direktsänd match som sänds över hela världen och sen blir utbuad av hela publiken. Jag skulle bli lite stolt, tror jag, över att sno strålkastarljuset en stund. Som en dansk skalle.

Parisa - Sverige! Klapp, klapp, klapp. Sverige! ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0