Emancipation of Pipi






Vi åkte upp till Columbia University igår, på Upper West Side, och det var så fint där! Precis som man sett i filmer, ett typiskt campus. Vi besökte en skitstor och fin kyrka nere på 110 och Broadway också, den största "gotiska" kyrkan i världen...? Efter det gick vi ner till Riverside Park och Hudson Beach, ett jättefint stråk längs den västra sidan av Manhattan intill The Hudson River.

Jag försöker hitta den Barnes and Noble där dem spelade in You've Got Mail och var inne på den vid Lincoln Center igår, men icke! Ska prova den vid Union Square också, så får vi se. Men igår var Shirley McLaine där och signerade böcker och folk var som galna över den här lilla tanten som jag faktiskt inte har råkoll på.

Vi åkte ner till Columbus Circle, köpte jättegod och fräsch mat på Whole foods - jag åt sushi - satte oss vid fontänen och käkade. Efter det drog vi hem, kollade på Leno och Obrien och somnade.

Idag fyller jag 18 år! För att fira detta storslagna event ska vi upp i Empire State Building, shoppeloppa bort några hundringar och sen möjligen, kanske käka på någon persisk restaurang och kanske, möjligen ta färjan över vattnet bort mot Staten Island.

Man gör dessa planer men det dyker alltid upp något kul så då kan man inte bara insistera på att FÖLJA PLANEN! som en tysk kommandogeneral utan man får go with the flow, helt enkelt.

Parisa

Kommentarer
Postat av: Sussi

Hej min vän! Hoppas att du haft en underbar födelsedag! Hur får jag kontakt med dig? Ida-Vera säger att hon pratat med dig via datan idag. Du ser så fantastiskt lycklig ut på dina foton, och vacker! Vilka superba skor du har köpt! Du är väldigt duktig på att ta finstämda foton, dold talang. Jag ska pussa ihjäl dig när du kommer hem! Love mor

2008-07-23 @ 22:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0