I bakgrunden får Safina till ett mästerverk

Jag och Mehdi sitter och tittar på Franska Öppna och hur hör Sharapova och Sarafina stönar och skriker i omgångar, som för att trumfa varandra. Lattjot med tennisrack, tennisbollar och shorts som egentligen är kjolar (ständigt mysterium) är bara för de hörselskadade. Den riktiga  matchen sker i högtalarna.

Mehdi får för sig att lyssna av sina meddelanden och Sharapova får tyvärr ursäkta och ge plats för random idiot som inte hinner lägga på i tid och som vi behöver lyssna på medan denna person tar en promenad på 10 minuter innan han inser att han inte har lagt på. Kul. Tidsfördriv. (Kolla där! Samma meningsuppbyggnad som Jens Lapidus, gör mig rik?)

När Mehdi har fått nog och vill stänga av ger inte telefontanten vika. Hon vill inte ge upp. Pappa provar alla knappar och jag låter honom hållas (jag vet givetvis hur man lämnar telesvar) eftersom jag väntar på att frustrationen ska hopa sig och:

Någon stackars sate som inte kan skaffa ett riktigt jobb: För att lyssna! Tryck 1!
Mehdi: Men fyfan! Lägg av! Jag hatar dig!

Parisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0