Känsliga läsare kan vända sig till Kenzas blogg

Min lillebror har problem med sin toalett. När han ligger och ammar (3 år och ammar, en annan rolig historia) så piper han till och tar sig för sjärten.

Min mamma garvar och vrålar(vi vrålar i vår familj): "Han har skitit sönder röven på sig!"
Jag: "Men det händer väl alla nångång."
Sällsynt tystnad.

Jag känner mig nödgad att förklara:
Jag kommer ihåg en gång när jag var nio år och var på Gallerian när ett plötsligt infall av skitnödighet infann sig. Jag kunde hålla mig i en hel vecka ibland, tills det inte höll. Då återstod det bara att kuta ner till toaletterna, in på damernas och showtime. Men! Det gjorde så ont så att jag började gråta. Högt. Det kom folk och knackade på dörren och undrade hur 'det stod till med mig' och jag gav dem ett krystat 'bra'. När jag sedan gick ut tittade alla medlidsamt på mig som för att säga "Vi har alla såna dagar". För det har ju alla, så varför är det så roligt eller äckligt?

Mammas kommentar efter berättelsen: Nej. Det händer verkligen inte alla.

Parisa - Ida vill tillägga att Kenzas namn uttalas Kinza. Okej, Ida.


Kommentarer
Postat av: Zinat

Hälsa Ida att jag träffade Kenza idag på flygplatsen då hon var på väg till Amsterdam, jag stod och pratade med henne vid en bänk, då hon stod och rökte med sin kompis Nadia...

Hon var en trevlig liten tjej.



// turkens fru



2008-06-13 @ 21:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0