Shake your Moneymaker

Jag ligger och kollar Gilmore Girls (Ledsen Madde, men jag älskar det) och dricker te. Pappa kommer in och börjar stryka sina kläder.

Så fort jag får syn på min pappa, a.k.a. Moneymaker, kommer jag att tänka på mina utgifter. Jag har väldigt många utgifter denna månad samtidigt som jag ska spara till min New York-resa i juli. Så jag försöker alltid klämma ut lite pengar från honom när vi ses. Det irriterar honom skarpt, men det är en fråga om överlevnad.

Jag: Pappa, ska vi inte komma överens om ett arvode?
Papi: Sluta.
Jag: Vad sägs om 50 kr per MVG? (Jag börjar lågt)
Papi: Varför ska jag betala dig för dina betyg? Det är inte som om du gör det för min skull.
Jag: Joo, det är ju jag som ska försörja dig när du är gammal och rutten.
Papi: Skrattar.
Jag: Mina kompisar får typ 500 per MVG, så jag tycker 50 spänn är ganska schysst. (Lögn)
Papi: Sluta.

Alla meningar som börjar med "Mina kompisar får..." och som handlar om pengar bemöts alltså med ett "Sluta" alternativt "Lägg av" och i de flesta fall "Låt mig vara". Man skulle kunna tro att jag våldför mig på Papi, när jag egentligen säkrar hans framtid. Förstår han inte det?

Parisa

Kommentarer
Postat av: Annika

1) Gilmore Girls är ju FANTASTISKT. I förmiddags var det avsnittet när Rory är liten och precis har träffat Dean, de har kysst varandra i mataffären där han jobbar. Helt underbart.

2) Jag fick inte heller pengar för mina betyg, trots att jag tjatade som fan. Mina föräldrar påstod att betyg var helt oviktiga och att om jag ville få bra resultat i skolan fick jag bannemej göra det för min egen skull. Suck. Föräldrajävlar.

2008-06-08 @ 14:47:37
URL: http://beautifulones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0