Ryggskott V.S Sittsår

Jag vill inte verka mallig för mina kära kollegor, som precis pratat om sina fysikt anstängande, numer, ex jobb.
Måste bara kartlägga hur en sommarjobbsarbetsdag för mig ser ut, jag tar idag som exempel. (Har typ tystnadsplikt, men det är iaf ett arbetar-dagcenter för utvecklingstörda):
9-10 Sitta i soffan och "ta emot" s.k brukare.
10-11.20 Dra sig sakta upp ur soffan och gå ut en promenad med 3 hundar (som finns på ett hunddagis i samma byggnad)
11.20-typ 12-30 Lunsh och fika
13-15 Vattna lite här o var, och så sitta i soffan och fika igen.
Och det är inte bara jag, utan ungefär såhär arbetar de andra ca 20 kollegorna också. Men de e alla sjukt roliga och trevliga och tar hand om "brukarna" skitbra.
ungefär sådär (dock lite avrundat)

Man blir då  inte fysikt trött at all, men däremot blir man rätt sömnig och trött i hjärnan, om nu det är bättre?
En liten eloge till oss alla som arbetar under våra lediga fjutta veckor. Kom och hälsa på mig så får ni anstränga er psykiskt istället för fysikt , och glöm ryggskott, kom och få sittsår!

xoxoxoxoxo - Mills

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0