Die bitches, die!

De senaste timmarna har jag ägnat åt att rensa i rabatterna i vår trädgård. Det har varit vacket väder, och likt tre små trädgårdsnissar har jag, mamma och Clara, påtat bland den mulliga jorden och de små blommorna. Min favoritblomma, löjtnadshjärta, har precis slagit ut och blommar i all sin prakt och pryder ena kanten av huset. Allt är nästan perfekt.

För något stör min fridfulla närvaro. De är små, de är bruna och de bits. Juste, alla jävla äckliga myror! Två timmar av tre, har jag försökt utrota dem med allt som kan tänkas skada de små krypen. Jag har försökt med shampoo, målarfärg, hårmousse, hårsprej, festisjuice och med att dränka dem i vanligt vatten.

Hårsprejen fungerade bäst, de krampade och åmade sig i flera minuter, innan de tillslut avled i pinor. Det kändes så härligt!

image89

/Madde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0