Civilpolis

Jag var nere en tur på Svensk Kassaservice för att svika fattiga barn världen över. Före mig i kön stod en 90plussare till tant. Jag skulle inte bli förvånad om planen med hela hennes dag var att ta sig till kassaservice och ta sig hem igen. Vi snackar alltså riktigt gammal.

"Jag vill ta ut 20 000 kronor". Tanten räcker över ett kuvert till kassörskan som knappt tar en titt på uttagsblanketten.
"Jag är ledsen, men vi har en gräns på 10 000"
"Jaha, då är det väl bara att åka hem igen då"
"Tyvärr."

Här hoppade jag in. Givetvis. Frågade om kassörskan inte kunde vara duktig och fylla i en ny lapp åt 10-talisten, så att hela hennes dag inte skulle vara förstörd. Efter mycket gnäll gjorde hon till slut det, det tog två minuter.

Kassörskor. Utdöende jävla släkte, liksom 10-talisterna.

Parisa - jobbig dag idag, fram och tillbaka. Tillbaka och framåt.

Kommentarer
Postat av: Maria

Tyvärr är ett mycket irriterande ord.

2008-10-03 @ 18:35:18
URL: http://callemoritz.wordpress.com
Postat av: Od

Personalen på arbetsförmedligen är i stort sett likadan.

2008-10-03 @ 20:43:08
URL: http://theodone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0