Gratis!

Jag kan inte uppträda normalt när jag erbjuds gratisprodukter. Jag vill verkligen undvika att vara en snyltare, så långt det går. På stormarknader (ICA MAXI för fa-an!) där det står små bord lite var och varstans känner jag mig som en liten tjuv.

Personalen som står och delar ut saker bryr sig antagligen inte. Det vet jag, det är nog mest för min egen skull som jag bryr mig. Jag brukar ställa lite frågor om innehållet, läsa förpackningen och vela. Velar i minst en minut innan jag kör frasen, "Man kan ju alltid smaka lite".

Tar den minsta biten som finns för att minska skulden. Men skulden försvinner inte. Den bränner i magen.

Parisa

Kommentarer
Postat av: knivlisa

jag härmade ett ord från ditt inlägg utan att jag tänkte på det. Jag måste ha härmat dig på grogrund. Det är inget jag slänger mig med hit och dit dagligdags.

2008-10-03 @ 13:56:32
URL: http://knivlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0