Vendetta

Efter att ha blivit indirekt sågad av Magdalena Ribbing för att alltid komma i tid så tänkte jag komma i tid imorse. Lektionen började 8.00 och jag befann mig utanför klassrumsdörren 07.59, enligt min klocka samt klockan i rummet. Tror ni jag fick komma in? Jag stod utanför klassrummet, som har glasväggar så hon kan inte ha missat mig, i 25 minuter. Hon menade på att klockan var prick åtta när hon låste dörren.

Men om lektionen börjar åtta och det är då jag ska vara där för att komma in i klassrummet, varför låser hon dörren då?

Den här läraren var en ny, ung tjej och ville säkert statuera exempel på min bekostnad för att försöka få igenom att hon är sträng och kommer att ställa krav på oss. Töntigt.

Nästa gång när klockan är 07.59 ska jag låsa dörren menandes att det är ju då lektionen börjar och att dem utanför borde ha "kommit tidigare". Synd att det verkar vara ett roligt ämne, för nu kommer jag bara fokusera på den lilla grejen som hände idag.

Parisa - Jag glömmer aldrig!

Kommentarer
Postat av: .

Vad drygt...!!



/Z

2008-08-26 @ 20:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0