Jag blev störd under mitt TV-tittande!

Okej! Jag, Parisa och min bror har vart med om något riktigt läskigt idag. Vi har sett ett slagsmål. Inte ett litet heller, utan ett jävligt stort ett.

Utanför min balkong så slåss det ungefär 30 ungdomar mot varandra. En kamphund är i mitten av hopen, den biter och ruskar. Några av killarna slår på varandra med olika tillhyggen. Bandyklubbor, träpåkar, you name it.
En kille ligger på fotbollsplanen. Han är knivhuggen i ryggen. En annan ligger lutad mot vårat hus. Han är knivhuggen i bröstet. Den senare var tydligen "mycket allvarligt skadad" stod det på expressens hemsida. Två andra killar jag såg blödde från sina huvuden.

Vi försökte ringa polisen, men inte fan var det någon som svarade. 112 är det rätta numret du ska slå om du behöver snabb hjälp...

Polisen kom iallafall tillslut. Och ambulansen. Ett tag stod det 6 polisbilar, 2 civilbilar och 4 ambulanser utanför. Vi fick lämna uppgifter och prata med polisen.

image66

VERY SCARY!

Iallafall så tog ju det här lite fokus från resten av dagen som annars har vart väldigt mysig. Först hade vi NP i matte som ioförsig inte gick så bra. Sedan åkte vi, (järngänget), och lunchade på en indisk restaurang vid Odenplan, solade och handlade lite roliga kläder i stan. Parisa följde sedan med mig hem, och vi gav oss ut på en rask långpromenad för att bränna bort "Chicken Tikka Masalan". Dessutom vann AIK över Norrköping med 2-1! Tyvärr hade jag ju som sagt något annat som kom emellan mig och mitt tv-tittande...

So long!

/Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0