Stackars Pippin

Jag håller med min järngängskamrat Parisa. Dagen har vart underbar!

Efter en lördagsfrukost a´la pappa (Baguetter, tzatsiki, äggröra, kokta ägg, babaganos, hommus, aubergineröra, fårost, halloumi etc.) så tittade jag på en av mina favorit filmer, The Beach. När resten av familjen sedan begav sig till IKEA, så stannade jag hemma. Jag tog med mig Singha och tog en riktigt lång promenad runt hela Vårby, som sedan avslutades med lite solning på Tippen. Vädret var, som ni alla säkert har märkt, helt underbart!

När jag kom hem stod min lillasyster Matilda och tittade fasansfullt och hjälplöst in i häcken i vår trädgård. En liten fågel, som vår katt Nordin hade släpat in, låg nu där och kippade efter andan. Vi la den i en stor burk och gav oss iväg mot skogen bakom vårat hus. Där la vi den i skymundan från alla andra fasansfulla mördarkatter. Hoppas den överlever... Ska gå upp och kolla om den är kvar snart... Samvetet säger att den ändå var så pass skadad att den inte skulle överleva. Frågan är, skulle jag på något sätt försökt avliva den? Den led ju uppenbarligen...

Nu håller jag iallafall på att tappa upp ett bad, sen ska jag bege mig hem till Camilla i Skarpnäck, och därifrån får vi se vart natten bär oss.

Ha en förjävligt trevlig helg!

image84

/Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0