Wunderbaum

Jag sitter i passagerarsätet och min mamma kör. Min lillasyster sitter i baksätet och ställer och svarar på frågor, jag avbryter henne då och då för att ge henne tid att andas.

Plötsligt skriker mamma till och stannar bilen. Vi rycker till och jag känner hur bilbältet trycker emot kroppen. Jag ser mig runt omkring och tror att jag ska se en liten flicka skutta förbi framför bilen eller en gammal boyfriend till modern min stå i närheten. Ingenting.

Mamma: Fyfaaan vad jag hatar den där jävla Wunderbaum!

Det hänger en grön "doftgran" i backspegeln. Mamma sliter ner den och slänger iväg den under ett rytande varpå hon med hög acceleration kör iväg igen. Hon mumlar och får ibland fram "Jävla skitgran".

Jag och min syster sitter tysta i ett par minuter.

Parisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0