Äh, jag kommer hamna i helvetet ändå

Idag gjorde jag något som jag skäms väldigt mycket över. Jag satt i bilen och lyssnade på Ekot när reportern skulle berätta om en försvunnen flicka. Han berättade hur gammal hon är, hur hon ser ut, vad hon hade på sig, när hon försvann osv.

Allt var väldigt sorgligt och stämningen var låg. Sist av allt säger reportern:

"Minna har Downs syndrom och tycker om att gömma sig, vilket givetvis ger en del komplikationer."

Jag kunde inte hålla mig. Jag trodde att nyheterna var slut och att en sketch hade påbörjats. Jag intalar mig själv det. För att lätta mitt samvete över att jag tyckte Minnas preferens för att gömma sig var underhållande kikade jag ut genom fönstret och hoppades se henne sitta bakom någon buske i röd munkjacka.

Men teoretiskt sätt så kan det vara så att Minna kanske ser det hela som en rolig utflykt och kommer hem lagom till kvällsmaten. Det hoppas jag verkligen, för hennes och för min egen skull.

Parisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0