Tolvstegsprogrammet i ny tappning



Läser att Calle oroar sig över sitt saldo i slutet av månaden. Även jag har känt den pressen, hur det brinner i magen, när kassörskan på Konsum och jag står framför varandra, med en kassaautomat som skiljer oss åt. Vi väntar på att få kontakt med banken, en bekräftelse på att jag är en bra kund. Man kan inte bara plocka på sig i affären längre, farbror polis var noga och underströk det när vi sist sågs. (Länge sen! Ta en fika?)

Jag har många gånger mött detta "Köp medges ej". Men jag stod på mig tills den dagen kom då jag belönades med ett "Köp godkänt". Jag sparar mina bankomatkvitton från den 24:e i varje månad och nu senast såg det så här.

Tiden av att vara slav under K-M-E - Socialstyrelsens benämning - är förbi och jag blickar framåt. En dag i sänder.

Parisa

Kommentarer
Postat av: Eva - som vill lämna ut sig officiellt - svårare att fuska då!

S L U T A R Ö K A



Måndag den 6 oktober är mitt magiska datum. Håller nu på att mentalt förbereda mig för att fimpa då. Tänkte att om jag skriver det här så blir pressen lite större att till slut lyckas. Egentligen skulle jag ha slutat i måndags men vi rökare har ju den egenskapen att lätt skjuta upp fimpa-beslutet. Anledningen var/är att jag ska på storfest nästa lördag. Känns som att efter det så SKA JAG BANNE MIG KLARA DET!



Försöker nu ta till mig tips och råd. Något som etsade sig fast var vad Helene i Mörsil sa förra helgen. När hon slutade så sa hon till sig själv ungefär så här: Nu du tantaluran/kärring, nu ska du minsann klara det här. Visa att du segrar över din tjuriga hjärna. Låt inte vekheten segra. Du är starkare än så. Klokt sagt!



Dottern Sofia sa en annan klok sak: Du vill väl se Wilma växa upp!



Så..........syrran (nu hänger jag ut dig också) - den här gången ska vi minsann lyckas!



48:- x 365 dagar = 17520 kr............................oj

2008-09-26 @ 10:17:08
Postat av: Hannah

Jag fick lön igår men alla pengar är redan borta....

JÄVLA KREDITKORTS BETALNINGAR

2008-09-26 @ 13:55:56
Postat av: Johan

Jag har alltid ångest över mitt saldo, även när jag precis fått lön och vet att det finns gott om pengar. Tar ALDRIG kvitto från bankomatutdrag... har sjuk fobi för det. Jävligt skumt... undrar om det är en dokumenterad fobi?!

2008-09-26 @ 14:22:40
URL: http://music.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0