Uppsala - Studentstad. Ett Låtsasställe. Som Älvsjö.



Idag åkte vi på en roadtrip till Uppsala, Stockholms skugga. Jag har nog varit där någon gång förut men då var jag inte lika elak som jag är nu.

Det jag lade märke till var att det är mycket cyklister, det gillar vi. De har ett Centrum, det var gulligt.
De har gatuunderhållare, men tyvärr hade dem bara tagit Upptåget och lämnat Drottninggatan och Gamla stan för en dag. De har en bäck och en del gamla hus.
De har en stor kyrka och en marknad. De har ett universitet.

De har bussar. De har ingen tunnelbana. Det kom jag tillbaka till flera gånger under dagen. De har cyklar, vi har cyklar och tunnelbana.

Parisa - Kanske ska man plugga i Uppsala om betygen skiter sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0