Ut och lek nu

Nu sitter ni där hemma, telefonen ringer och sms:en bara flödar, alla undrar "Vart fan är du?!" men det skiter ni i. Fredagskvällen får vänta. Ni väntar ju bara på att få höra om mitt skolfotografi.

Jag ska hjälpa ur er nöden.

Med foundationkaka till ansikte äntrade jag skolan med ett lyse i pannan. Tack vare min fina klass, ett väldigt bra tema och en inspiration till mentor, gick det obligatoriska spexet bra. När det blev dags för singelfotografi började jag förbereda mig för vad som komma skulle. Jag såg på mig själv i spegeln och övade på bitchminer(?) tills det blir min tur.
 "Jag tycker om dig!"

Hur kan man se sur och elak ut när en fotograf säger så?

Utöver viljan att förbli omtyckt tänkte jag på att jag måste ha ett sörjarfoto. Ett foto man ställer i ram på gatan, omgivet av ljus, blommor och fina lappar där folk önskar att jag ska vila i frid. Då kan man inte riskera att ett foto från 7:an blir använt med oproportionerlig näsa och stort, trollaktigt hår. Det skulle vara förjävligt.

Parisa - Nu skulle jag skriva "Vi ses i dimman!" men det kommer vi inte att göra. Inte om ni inte drar förbi Gröne Jägarn, iallafall.

Kommentarer
Postat av: camilla

haha vad hemskt att tänka på sitt "sörjarfoto". men du är grym, det här är definitivt en blogg jag kommer att följa!

2008-09-26 @ 21:04:25
Postat av: Ghostfriend

Grattis å mera.

2008-09-26 @ 21:36:28
URL: http://kenzakinza.blogspot.com/
Postat av: M

bra blogg!

riktigt bra skriver du.

blir alltid glad av att hitta en ny blogg.

man kan inte tror att du är så pass ung. jättebraskriet. och kul!

men du, snäll snälla.

inte skriva dem när du menar de.

tänk så här de= vi, dem= oss, och så provar du vilket som är rätt ok?

verkar som om fler tänkt på det.



lycka till o kram!

/

din nya bloggläsare

2008-09-27 @ 11:00:28
Postat av: M, igen

jättebraskriet = jätte bra skrivet,

förstås...



heppåre

2008-09-27 @ 11:01:48
Postat av: M...

ok, förlåt att jag masskommenterar din blogg, det är inte meningen.

men jag märkte precis att man, om man vill skriva två kommentarer efter varann, men inte om man skriver en, får fylla i en kod.

det var ju smart och fint.

är tanken att om det är ngn form av spam så försöker man skicka samma sak flera gånger? men är det en gång bara så är det en fullt normal människa?

så är nog inte alltid fallet..



2008-09-27 @ 11:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0