AAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH!!!

Visst, utan SL:s bussar, tåg och tunnelbanor, så skulle vi fått gå och vandra runt halva stan för att ta oss någonstans. Vi skulle antagligen få jävligt ont i fötterna på grund av detta, och antagligen också få knarka voltaren pga våra onda ryggar som följd.

MEN, SL är ungefär lika bra som lakrits är gott...

Imorse skulle jag åka med pendeltåget från Bålsta till T-centralen. Först stannar tåget av okänd anledning i Jakobsberg, där den står stilla i ungefär 5 minuter. Ingen klagar, alla pendlare verkar vara vana vid detta, och läser lungt vidare sina Metro tidningar. Själv sitter jag på nålar, suckar och stönar...

Ungefär 20 minuter senare så är tåget precis på väg att göra entré till T-centralen. Då STANNAR tåget, hör och häpnad! Där står vi, ungefär 20 meter från perrongen, och väntar i ytterligare 10 minuter. Nu börjar folk faktiskt titta sig lite irriterat omkring. Själv sitter jag på nålar, suckar och stönar...

Nåväl detta är sådant som kan hända.

När jag efter en god lunch med mina vänner,  ska bege mig hemåt, så inträffar något ytterst ovanligt. (väldigt ironisk) Det blir stopp i tunnelbanan! Tänka sig!

Jag ska till Vårby Gård, men i Bredäng säger plötsligt en mörkröstad man i högtalarna att vi måste gå av i Sätra, och att alla tåg mot Norsborg kommer tas ur trafik. Vi får veta att inga fler tåg på väldigt länge kommer gå mot Norsborg över huvudtaget.  Han talar också om för oss att det kommer gå ersättningsbussar. Okej, lite småirriterade beger sig jag och mina ca 300 medpassagerare mot ersättningsbussarna på Sätras torg.  Där står vi och väntar. Och väntar. Och väntar. Inte fan kommer det några helvetes ersättningsbussar!

Efter ungefär 30 minuter får jag nog. Jag beger mig ensam, men bestämt tillbaka till tunnelbanestationen för att leta reda på någon att fråga om bussarna (och att skälla ut). Men kan ni tänka er, då går tunnelbanetågen igen!



Tack SL,  ni är ett stort jävla skämt!

image44



/Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0