En regnig dag

Jag valde en konstig dag att åka ut på en premiärtur med min nya cykel. Jag hade cyklat i 20 minuter och var på mitten av Västerbron, på väg mot Rålambhovsparken, när det började dugga.

Okej, tänkte jag. Det här är ju inte så farligt. Lite vatten har aldrig skadat någon och blablala. Så är jag på väg mot Vasaparken och resan går bra, cyklar omkring i de vackraste kvarter jag vet (kring Atlasgatan och kvarteret Tegelbruket på Kungsholmen) när jag till slut når Vasaparken. Jag tar en fika och läser en tidning när regnet faller så hårt så att det studsar en bit över marken när det har fallit. En man tar bilder på barn som leker i regnet med en systemkamera. Jag tycker att det ser riktigt kul ut, tekniken de har när de ska fota. Hur de håller kameran och så, det ser nästan ut som om de gör sig  till. Det finns ju oändligt många hobbyfotografer idag och alla ska se proffsiga ut med sin Canon Eos 400D (som vi ska köpa, höhö).

När det hade slutat ösa ner tog jag mig vidare. Gjorde allt och ingenting.

Fast jag kom hem genomvåt och kall, så hade jag roligt. Jag är riktigt lättroad.

Parisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0