More than meets the eye

När jag var yngre var jag en - någorlunda - frekvent användare av fjortisfenomenet Playahead a.k.a. Hångelguiden a.k.a. péah.

Det man ofta hittade i folks fotoalbum var bilder på deras ögon. En närbild på ett hårt sminkat öga. Kajal, eyeliner, mascara och hela rubbet. Det kan ju vara fint. Man vill visa upp sina ögon. Så att folk ska tycka att man har fina ögon.

Så idag. Det välbekanta MSN-ljudet som tyder på att någon vill åt en. Min systers visningbild föreställer hennes öga. Med mascara och hela rubbet. Hon har jättefina ögon och oändliga (?) ögonfransar, verkligen. Men det är något galet i blicken som sätter igång min paranoia på allvar. Jag blir skitskraj. Jag börjar tänka på The Lord of the Rings-ögat, ni vet som sitter uppe på ett torn och kikar. Men här är det, på MSN. Stirrandes på mig.

Nu kommer jag ihåg varför jag inte gillar playahead. Alla ögon. Bland annat.

Parisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0