På stadig mark

De tre sista dagarna i New York bodde vi på ett mer centralt hotell, med utsikt över Empire State Building och det området. Det var lite drama på det tidigare stället, så då bytte vi vilket tillförde mer drama.


Dagen vi åkte upp i Empire State - min födelsedag - var det molnigt och mörkt. Det var häftigt ändå, det här ska alltså föreställa the limited view, när vädret är klart kan man se bort till de närliggande staterna. Självklart tog våra batterier i kameran slut efter 10 minuter.


Till slut hamnade vi ombord på the Staten Island Ferry efter att ha planerat att göra det i en vecka. Det tog 15-20 minuter men vi gick inte iland på Staten Island, vi tog returresan istället. Det är gratis och man tar färjan från South Ferry station.


Det här var utsikten från vårt hotellrum som vi bytte till i slutet av resan. Nu är jag trött men jag ska skriva mer senare om när jag åkte upp i Rockefeller Center till Rainbow Room, Fulton Street, dansade med latinos på 50th och hemresan when I wet my pants!

Parisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0