A secret I'll never tell

Efter att ha kört ännu en fuling, Lager, vid Dag Hammarskjölds Plaza och återvänt till hotellet väcktes vi två gånger av brandalarmet. Första gången hade någon rökt på sitt rum och andra gången, halv två på natten, fick en kvinna för sig att värma en stek i mikron och hoppa in i duschen. Hon stoppade in en styrofoam - vet inte vad det heter på svenska - låda och glömde bort den.

 Så vi satt utanför i tryckande värme och småpratade med de andra gästerna och käkade Lays. Helt okej.

På dagen avverkade vi Fifth Avenue, gick omkring på Bendel's och Bergdorf's. Visst låter det som om jag är med i Gossip Girl, nuh? Vi gick förbi Apple Center, Tiffany's, Trump Tower, Louis Vuitton och NY Plaza och tog till flykten in i Central Park. Varmt har fått en helt ny innebörd efter den här resan. Det finns en jätterolig lekplats som kallas Heckscher Playground där det finns en vattenborg (?) med fontäner.

Jag sprang omkring där och lekte med småbarn och hade roligt, roligt tills jag såg en pojke som var så otroligt lik Adam till både utseende och sätt så att jag började gråta. Jag stod som en äcklig stalkerpedofil och stirrade på den här stackars ungen, fånleende och med tårar i ögonen tills hans mamma kom och drog bort honom medan hon gav mig skräckslagna blickar.

That time of the month.

Vi promenerade på The Mall, tittade på horse-drawn carriages och promenerade under broar.





Idag ska vi, om det inte är för molnigt eller för varmt, gå över Brooklyn Bridge och ta Staten Island Ferry för en closeup på Frihetsgudinnan.

Parisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0