Varmt i New York!

Det är hett, hett! När man står mellan tätt byggda skyskrapor så önskar man verkligen att det på något sätt kunde börja blåsa kall luft. Men icke! Jag vet att jag, om mindre än 10 dagar, måste återvända till Sweden med alla isbjörnar så jag njuter bara.

Igår åt vi på en "italiensk" restaurang i Little Italy och köpte grönsaker på en marknad i Chinatown. Vi satt i Washington Square Park i flera timmar och kollade på en kille som delade på apelsiner med ett träsvärd, ett band som satt och spelade bra musik, ett gäng dreadheads som spelade trummor, gungade och tog bilder på The Washington Square Arch vilket är motsvarigheten till L'arc de Triomphe i Paris.

Vi strosade bland de butiksfyllda gatorna i Soho, The Village och Tribeca. Här såg vi J. Lindeberg och blev väldigt Sverigekära. Här finns det jättefina hus och det är "hög trendfaktor", jag kan bara inte skriva så utan citationstecken. Det går inte.

Jag köpte en klänning för 18 dollar (drygt 100 kronor) som var jättefin! Sen satt jag och snackade med en kille som spelade i ett band - fick skivan - kom från Texas och jagar sin egen mat i en halvtimme. Det är väldigt lätt att börja prata med folk här. Jag snackade med en kille i parken som hade världens sötaste hund och när vi var i Battery Park var det någon hotshot som berättade om sin framgång och.. så vidare.

Idag ska vi till Union Square Park och ta en tur till FN-huset. Till att börja med.


Inget är så gott som Doritos mitt  i natten!

Parisa

Kommentarer
Postat av: Sussi

Hej! Du är jättevacker i din bruna klänning! Vilken pingla! Puss mor

2008-07-23 @ 22:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0