Le fabuleux destin d'Amélie Poulain

I Amélie från Montmartre beskriver berättaren vad olika personer älskar att göra. Det finns t.ex. en man som tycker om att, efter att ha skurit upp en nygrillad kyckling, smaka på det finaste vita köttet. Då tänkte jag på vad jag själv tycker om.

Jag tycker om att krypa in mellan rena, nya lakan efter att ha badat.
Jag tycker om att kratsa hästars hovar och få bort riktigt stora bitar.
Jag tycker om att cykla i nedförsbackar och skaka på huvudet, för att det låter roligt.
Jag tycker om att föreställa mig hur barn kommer att se ut när de är vuxna.
Jag tycker om att lukta på sidorna i nya böcker.

Förövrigt är kysscenen i den här filmen bland de bästa jag sett. Det är riktigt vackert och hela filmen är underbar.

Parisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0