I'm losing it

Jag sitter i min pappas säng (tjockt duntäcke, TV, dator =förklaring) och tittar på "The days of our lives" samtidigt som jag spelar "Skissa och Gissa" - om ni slutar läsa här förstår jag det - när jag hör ett ljud från köket.

Det låter som om någon slår två kastruller mot varandra, om och om igen. Jag sitter kvar, spänd som fan och vågar knappt röra mig. Jag försöker intala mig själv att det säkert är grannarna som håller på. Men det är mitt på dagen och jag tror inte att grannarna har sommarlov. Jag stänger av ljudet på TV:n för att tydligare höra vad det är. Efter att jag inte har hört ljudet på ett tag ställer jag mig upp för att gå till köket.

Jag förväntar mig en avmagrad, blek galning iklädd pyjamas (Gökboet har satt sina djupa spår) när jag springer in i köket. Ingenting. En kastrull med kalla nudlar på spisen och ett öppet fönster. När jag vänder mig om för att gå tillbaka kommer ljudet tillbaka. Jag vänder mig om snabbt och då ser jag det.

Dem river ett hus. Jag känner mig riktigt dum.

Parisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0