Husmor Parize

Jag fick något oförklarligt ryck vid 20-tiden ikväll och skurade skåpluckor, lådor och hyllor i köket i fyra timmar. På ett överdrivet pedantiskt sätt. Jag satt med tandpetare och svinto för att komma åt minsta lilla utrymme som jag inte kunde nå på vanligt vis med trasa eller liknande. Det känns skönt att ha gjort det men eftersom jag gjorde det så detaljerat så tog det alldeles för lång tid för det jag städade. Fyra timmar för fyra skåp! Jag hade hunnit se både JUNO och Superbad...

Nu sitter jag här med mina russinhänder och med vetskapen om att jag inte har dammat av resten av lägenheten än och inte ens dammsugit eller moppat. Basic när man städar, fan.

Nu annonserar jag inte efter städhjälp/lokalvårdare utan vill bara bli av med lite ångest och stress innan jag somnar. Funkar inte så bra, har fortfarande sjukt mycket att göra innan jag beger mig till underbara Märsta imorgon. Sleep tight.

Parisa

Kommentarer
Postat av: Susann Hedman Niemi

Hej! Vill bara förtydliga mitt utbrott på granen i bilen. Jag såg granen i ögonvrån och trodde jag höll på att köra över någon stackare, dessutom så svär jag inte så mycket (hoppas jag). Mycket underhållande blogg, kunde knappt slita mig.

Arabens mamma som inte är en arab, vilket hennes pappa inte heller är, utan en tvättäkta perser med rötter ända ifrån profeten Mohammed, själv är jag bara en mamma...

2008-05-22 @ 13:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0