Särbehandling så in i helvete

Mitt i all hysteri som gårdagen erbjöd så tänkte jag ha lite civilkurage alternativt hjälpa mig själv genom att få bort dessa arga blattar utanför balkongen, så jag ringde polisen de s.k. 112.

Som min kära vän Madelene har förtäljt ringde vi, och ringde, och ringde, men ingen svarade. Vi kunde se att flera av våra grannar stod i sina fönster/balkonger och bevittnade bråket med en lur mot örat men ingen verkade svara dem heller. För jävligt. Då blev jag arg.

Idag skrev dem om knivbråket i Metro. Bra, tänkte jag. Bredvid artikeln om bråket hade man tryckt in en artikel om hur 20 polisbilar ryckte ut omedelbart (inom fem minuter) till Prinsessan Madeleines bostad på Östermalm igår kväll då ett alarm hade gått av. Det visade sig vara ett falskt alarm som SÄPO satt igång för att träna inför alla de larm som går i Sessan Madeleines lägenhet. Mindre bra, tänkte jag.

Om man har råkat födas in i en rik och dessutom kunglig familj OCH bor på Östermalm kan man alltså förvänta sig 20 polisbilar utanför lyan genom ett knapptryck.

Minst 20 personer försökte igår kontakta larmcentralen, varav 19 förgäves. 2 personer hade blivit knivhuggna och flera skadade, mitt i ett tättbebott bostadsområde. Det var i Vårby Gård.

Vad blev reaktionen? Skit. Avskaffa pissmonarkin och lägg mer pengar på, hmm, polisen.

Parisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0