Problemen växer på hög

"Behöver ni hjälp där inne?". Någon rör skynket lite snabbt.
"Nej!Nej! Det är lugnt!", och jag lyckas aldrig behålla lugnet. Hysterisk och skräckslagen och känner pulsen slå i pannan.
Finns det något obehagligare än att gå in i en hyfsat liten affär och bli förföljd av ett affärsbiträde som sen står och häckar utanför provrummet? Det kan vara ett bra argument att handla på HM, trots skitkvalitén. Där är det ingen som bryr sig. De skulle bli glada om du drog.

Man står halvnaken i ett litet utrymme med ett tygskynke eller en olåst dörr emellan sig och den ettriga, provisionssugne säljaren och man känner att svetten börjar rinna, technodunket som ska vara köpstimulerande ger huvudvärk och när man sen inte kan stå emot längre måste man utstå "hjälpen" av affärsbiträdet.

"Dem där sitter ju jättefint! Gud, vad snygg du är!", säger en liten Haninge-bo till mig när jag står där i 2 storlekar för små jeans och kvävs.

Behöver jag säga att jag inte köpte något?

Parisa - jag känner mig sugen på te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0