Ta en bild på mig!



Här ska Mehrdad göra en luring


Jag har gjort en ny bekantskap. En väldigt viktig och betydande sådan. Han heter Mehrdad, är 20-nånting och pluggar industridesign i Stockholm. Tydligen iranier, men jag höll min egen etnicitet hemlig. Orkar inte prata persiska. 

Framförallt är han en Ecocab-cyklist. En bra "sommargrej" enligt honom själv. Det hela började med att jag tog en bild av hans fina, dyra cykel (50 000, om man ska tro honom) i syfte att ironisera över hans yrke.

Men den här killen visade sig vara en riktig pärla. Han säger sig ha varit med i Idol och Moviestar, med framgång! Efter att ha diskuterat ett tag om hur jag ska skicka bilden til honom,

"Jag lovar att jag inte ska ragga på dig! Jag svär!"

-erbjöd han mig och min vän Camilla en tur med hans lyxåk. Vi frågade om det inte var tungt och ansträngande att skjutsa folk hela tiden, jag skämtade och frågade om han var överviktig innan han tog det här jobbet - Mehrdad är spinkig - men till slut kunde vi inte stå emot. Gullmars - Skrapan, gratis!

Först åkte han mot trafiken, nästan utför en trappa och växlade fel så att vi "fastnade" i en uppförsbacke. Som tur var en enorm man ute och promenerade just där och då, han puttade oss uppför backen. Jag skulle kunna citera honom hela dagen, han var riktigt unik. Hur han var utklädd till Tom Cruise men ville posa som James Bond. Hur han bad hos "hålla i häcken" för att inte tappa den nerför bron och hur han avslutade med att be oss ringa honom när vi var ute och festade.

"Stureplan - Berns! Berns - Café Opera!"

Vi ska nog få användning för Mehrdad.

Parisa

Kommentarer
Postat av: Z

hahha fin bild Parisa :D



"Jag lovar att jag inte ska ragga på dig! Jag svär!"



HAHA

2008-09-29 @ 11:18:16
URL: http://saberi.blogg.se/
Postat av: knivlisa

Jag har varit i iran! Isfahan är den coolaste staden i universum. Jag hade skitkul där.

2008-09-29 @ 13:42:37
URL: http://knivlisa.blogg.se/
Postat av: elin s

fy fa-an vad du är ful!

2008-09-29 @ 14:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0